Studio fizjoterapii Przemysław Czarnecki

Terapia bólu

Ból towarzyszy chorobom, urazom, dotkniętej przeżyciami psychice. W lekkiej odsłonie powoduje dyskomfort, w skrajnej wyłącza z życia. W każdym przypadku warto zbadać jego przyczynę i podjąć leczenie.

Ból jest nieprzyjemnym, sensorycznym doświadczeniem, wpływającym na sferę emocjonalną. Ma różne przyczyny. Ból ostry objawia się dużym natężeniem i nie trwa dłużej niż kilka dni. Nieleczony zmienia się w ból przewlekły, który może trwać tygodnie, miesiące, a czasami nawet lata.

BOLI ≠ PRZEJDZIE

W społeczeństwie panuje przekonanie, że człowiek jest w stanie przyzwyczaić się do wszystkiego. Również do bólu. Natomiast prawda jest zgoła inna.
Mechanizm bólu polega na dostarczaniu ciału informacji, pewnego rodzaju ostrzeżenia, że jedna z jego części nie funkcjonuje należycie i potrzebuje pomocy na pewnym poziomie swojego funkcjonowania. Odpowiedzią jest zrozumienie tego mechanizmu poprzez dokładny wywiad, badanie, a następnie skutecznie opracowaną strategię leczenia, która trwale wyeliminuje przyczynę bólu.

Proponowana przeze mnie terapia bólu jest sposobem na ominięcie farmakologii bądź też jest mocnym wsparciem dla leczenia farmakologicznego.

NAJCZĘSTSZE DOLEGLIWOŚCI MOICH PACJENTÓW

ból kręgosłupa, dyskopatia, rwa kulszowa, ból pleców, promieniowanie do pośladka, ból szyi, kręcz karku, ból głowy o charakterze napięciowym, ból migrenowy, ból kaskadowy, sztywność karku, ból zatok, ból barku, rwa barkowa, ból łopatki, ból między łopatkami, promieniowanie do łopatki, zespół górnego otworu klatki piersiowej, ból biodra, ból łokcia, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, ból kolana, kolano biegacza, boczne przyparcie rzepki, kolano skoczka, kolano kinomana, ból stopy, ostroga piętowa, drętwienie rąk, cieśń nadgarstka, drętwienie dłoni, zatrzaskujący palec, drętwienie palców, ból okolicy mostka, ból okolicy obojczyka, bóle łydek, ból stawów biodrowo- krzyżowych, ból okolicy kości krzyżowej, ból okolicy kości ogonowej, drętwienie stóp, ból z tyłu uda, stan zapalny ścięgna Achillesa.